maddysblogg

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Madeleine - 4 december 2012 22:47

Jaha, då var det min tur att bli förkyld. Näsan rinner, ögonen rinner och svider, har sån kraftig frossa. Sitter nerbäddad i soffan och dricker en varm kopp med citronte. Tittar på fringe och direkt efter blir det sängen. Så detta blir sista uppdateringen för ikväll, så godnatt med er! Sov så gott!

Av Madeleine - 4 december 2012 20:52

                                 


Lukas är som en far till Zafina. fan vad söta dom är ihop! Och Gustav, han är ju oxå söt! <3

Av Madeleine - 4 december 2012 17:45

Tjena på er! Nu är man äntligen hemma igen. Ska berätta hur det har varit.

Först tar vi praktikplatsen. Gick jättebra och vi kom fram till att jag ska börja efter jul istället. den 14 januari börjar jag och veckan innan ska jag hämta upp schema och så där. Gör jag i samband när jag lämnar Vincent på dagis. Jag ska vara där i två veckor för att prova på. En vecka skulle jag ta hand om dom som var dementa. Andra veckan kommer jag inte ihåg vad jag skulle jobba med. Men hoppas att det går bra iaf. =)


Blev inget Jönköping utan det blev Linköping istället. Hittade två par byxor, en tshirt, två handskar, en halsduk, 5pack med strumpor och två pack med kallingar. allt gick på 500 och jag är helnöjd. =)


Nu hörni, ska jag äta, för jag är VRÅLHUNGRIG!

Av Madeleine - 4 december 2012 11:12

Idag kommer det vara en lång dag.

Vid halv ett ska jag dra mig iväg till äldreboendet där jag ska praktisera. Ska dit och prata med chefen och gå igenom vad jag ska göra och när jag ska börja.

 

Direkt efter det kommer min väninna och hämtar upp mig. Sen åker hon och jag till Jönköping och ska handla kläder åt Vincent.

Vet inte när vi är hemma, så det blir inte så mycket uppdaterat idag.

Bara så ni vet det.

 

Nu håller jag på med att uppdatera, dricker en varm cappucchino och fixar ordning mig. Funderar på att slänga ut databordet i vardagsrummet och slänga in en av Vincents skinnsoffor i sovrummet. Han måste ju flytta på alla möbler han har därinne och det är så himla surt. Men tar jag ut den som står närmast dörren, kommer han att flytta på byrån, så jag har ett litet dilemma här. =/

Av Madeleine - 4 december 2012 09:38

Vincent vaknade typ kvart över nio nu, illvrålandes. Jag gick upp och var tvungen att fixa hans flaska välling. Jag sa att jag kommer snart och att han skulle lugna ner sig. Men nej, illvrål igen och igen och igen. När jag kom in slängde han sig glatt på sin soffa och la sig ner. Han fick sin flaska och jag bytte blöja på honom. När jag kom in i sovrummet hörde jag en tomte åka ner från fönstret och då var det en av katterna. Som tur var gick den inte sönder. Jag har blivit ganska snorig och jag nyser typ hela tiden. Detta, mina läsare, är min underbara morgon. Kul va?

Presentation


Välkomna till min blogg! Har haft bloggplatsen förut, tog bort den förra, men nu är man här igen. Här kommer ni se ganska mkt om vad som händer i mitt liv som fru och mamma. Hoppas att ni får det bra på min blogg, ska försöka uppdatera så mkt jag kan!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i min blogg?
 Vardagen
 Filmer
 Serier
 Humor
 Titta på bilder

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards